Zdraví 

Jarní detox může být nebezpečný! Jak při jarní očistě nešlápnout vedle a svému zdraví opravdu pomoci?

E-zena.cz on Facebook
  • 1
    Share

Každé jaro se doslova roztrhne pytel s nejrůznějšími nápady na jarní detox. Některé doporučují jen pití šťáv, jiné drastické snížení příjmu kalorií a ještě jiné zase pouze čaj. Jak nešlápnout vedle a místo kýženého efektu si naopak nepřivodit zdravotní komplikace?

Pozor na diety

Obzvlášť nesmyslné jsou diety, které jsou založené na konzumaci jednostranné stravy. Zářným příkladem je pouze pití čaje nebo ovocných šťáv, konzumace pouze jednoho typu zeleniny apod. Tělo po zimě potřebuje notnou dávku vitamínů, minerálů a jiných důležitých živin. A toho opravdu nedosáhnete pouze jedním kouskem ovoce či zeleniny. Váš organismus potřebuje pestrý a vyvážený jídelníček. Ten samozřejmě můžete prokládat „zaručenými spalovači tuků“ jako je dietní zelná polévka, brokolice či salát. Mnoho lidí, kteří drží tyto jednostranné diety si místo hubnutí a nastartování organismu přivodí únavu, vyčerpání, bolesti hlavy a při dlouhodobém držení dokonce závažnější zdravotní problémy. Nemluvě o tom, že když se vyřízené tělo potom vrátí do normálního režimu, čeká je nepříjemný jojo efekt.

Jak na správný detox?

Základem je stanovení správného jídelníčku – dopřejte tělu hodně ovoce, zeleniny, masa jezte méně, vynechejte mléčné výrobky, slazené nápoje, sladkosti, příliš kořeněná jídla a bílou mouku. Pokud trváte na pečivu, nahraďte je celozrnným. Celkový příjem kalorií si můžete snížit, avšak nesmí být drasticky nízký, aby tělo netrpělo hladem. Nezapomínejte také na dostatečný pitný režim, aby se z těla mohly vyplavovat škodliviny. Ideální je čistá voda či zelený čaj. S ním to však také nepřehánějte.

Pohyb, který vás bude bavit

Nezbytnou součástí detoxu je také fyzická aktivita. Protože na jaře je již hezky, můžete vyrazit za turistikou, běhat či na projížďku na kole. Pokud vás však pohyb v přírodě neláká nebo si chcete dát více do těla, můžete začít s fitness tréninkem v posilovně. Najděte si cvičení, které vás bude bavit – někdo preferuje hlavně posilování na strojích, někoho zase baví sálová cvičení jako je pilates, spinning, kruhový trénink či H.E.A.T. Vždy cvičte tak, abyste se příliš nepřepínali. Pro první návštěvu je ideální pomoc a rady osobního trenéra.

Po úspěšném cvičení se také nezapomínejte odměnit zaslouženým odpočinkem. Zregenerovat se můžete ve wellnes zóně, která je dostupná většinou v luxusnějších podnicích.

 

Related posts