Bydlení 

Je potřeba se vzdát grilování ve prospěch zdraví?

E-zena.cz on Facebook
  • 4
    Shares

S teplým počasím přichází také chuť udělat si skvělou zahradní párty – s grilovanými dobrotami a zábavou s přáteli v přírodě. Co může být příjemnějšího? Ale můžeme se na grilovací party najíst také zdravě?  Nebo je stále nejzdravější vařená strava? Ukážeme vám, že i grilovat lze bez zbytečných škodlivin.

Co je přesně vaření

Pevné kusy potravin se vaří ve vodě. Kapalinou se šíří teplo prouděním. V případě omáčky musíme proudění podporovat mícháním, aby nedošlo k připálení. Vařené jídlo často dochucujeme kořením, které přidáme do vody.

Výhody vaření

Výhoda vařeného jídla spočívá v tom, že při krátkém vaření se v potravinách uchová většina důležitých látek. Také jsou potraviny šťavnatější, když je přidáte přímo do vařící vody. Pokud začínáte vařit zeleninu či maso ve studené vodě, získáte zase chutný vývar. Vařené pokrmy jsou lehce stravitelné a vhodné pro různé diety.

Co je přesně grilování

Grilování funguje tak, že tepelné záření, které dopadá na pokrm, je vyvoláno elektrickou topnou spirálou, žhnoucími kusy paliva (na otevřeném ohništi) nebo lávovými kameny umístěnými na plynových grilech. Proti připálení povrchových vrstev můžeme použít grilovací misky, protože potírat potraviny šťávou se nedoporučuje.

Výhody grilování

U grilování jídlo sice pouští šťávu, ale chuť jídla i většina vitamínů v potravinách zůstává. Jídlo máte rychle a chutně připravené. Můžete grilovat na zahradě a v přírodě. Grilovat lze najednou maso i zeleninu. Jídlo máme čerstvé, zdravé a zároveň tepelně upravené. Skvělý elektrický gril EG-200 nám k tomu dopomůže. Připravíte na něm jídlo až pro 8 osob, a to i doma v případě špatného počasí.

Zdravé grilování

Ale ještě pozor na zmiňované marinády. Když nebudete maso předem nakládat, zabráníte tak vzniku rakovinotvorných látek v jídle, které se kouřem z odkapaného tuku vrací zpět do jídla. Je lepší maso i zeleninu grilovat bez jakékoliv omáčky. Je to zdravější a jídlo nemá jednotnou chuť. Každý si pak jídlo může dochutit až na talíři, například olivovým olejem, pepřem a solí. A kdo chce mít jistotu zdravého grilování, může použít grilovací misky. Díky nim si můžete dopřát i marinádu, pokud si bez ní grilování nedokážete představit.

Tak přejeme krásné léto prožité podle vašich představ a dobrou chuť k vašim grilovaným dobrotám.

Related posts