Zdraví 

Jak nastartovat tělo: Tipy na ideální snídani

E-zena.cz on Facebook

Potřebujete probrat mozek na pracovní den? Chcete tělu dopřát nejlepší start dne nebo docílit vysněných výsledků při snaze zhubnout? Jestliže patříte k těm, kteří se po probuzení rychle oblečou a za 10 minut vybíhají do práce, měli byste své ranní zvyklosti zásadním způsobem změnit. Proč? První jídlo dne by mělo tělu dodat veškeré potřebné živiny a dostatek energie na překonání dopoledne. Někteří odborníci se dokonce shodují na tom, že by se mělo jednat o nejvydatnější jídlo celého dne. To však neznamená, že bychom si ráno měli dát vrchovatý talíř guláše se šesti knedlíky. Čím je tedy vhodné naplnit žaludek na začátku dne, vám záhy poradíme.

snídaně

Čas

Ze všeho nejdřív je nutné si uvědomit, že snídat bychom neměli ve spěchu, a už vůbec ne cestou do práce nebo do školy. Zároveň bychom se měli stihnout najíst do půl hodiny po probuzení. Ideální je si každé ráno vymezit čas jak na přípravu, tak na poklidnou konzumaci a vychutnání kvalitní snídaně. To proto, aby se informace o přijímání potravy stačila dostat do příslušného centra nervové soustavy, která by po uspěchaném jídle „za pochodu“ mohla vysílat mylné informace o hladu

Co je špatně?

Typická anglická snídaně se skládá z vajíček, párků a slaniny. S podivem, že Britům po takovém přísunu živočišných tuků každé ráno špatně. My Češi na tom ale nejsme o moc lépe. Z pohodlnosti, zálibě ve sladkém, nebo z jiných důvodů velmi často snídáme sladké – ať už koblihy, buchty a koláče, či přeslazené čokoládové, skořicové a jiné „cereálie“. Z těchto potravin získáme pouze krátkodobý zdroj energie v podobě velké dávky cukru, nic z toho nám nezajistí látky, jež opravdu potřebujeme.

snídaně

Jak tedy správně?

Zkusme se nyní zamyslet nad nezbytnými složkami potravy, o kterých většina z nás již slyšela. Těmi jsou bílkoviny, které budují tkáně, ale mimo jiné také pomáhají odbourávat tuk, dále vláknina, pročišťující trávicí trakt, vitaminy a minerály a v neposlední řadě také správné tuky (vitaminy A, D, E a K se vstřebávají právě v tucích) a sacharidy (nejpřirozenější pro tělo jsou ty obsažené v ovoci).

Jak to vše nacpat do jednoho jídla? Máme pro vás několik snídaňových tipů:

  • tvaroh s ovocem a oříšky (tvaroh poskytne bílkoviny, ovoce vitaminy a vlákninu, oříšky tuky)
  • celozrnné pečivo, tuňák, zelenina (celozrnná mouka je zdrojem vlákniny, tuňák obsahuje potřebné bílkoviny a mastné kyseliny, zelenina pak vitaminy a opět vlákninu)
  • vajíčko naměkko, kvalitní šunka s vysokým podílem masa, sýr Gouda, zelenina (opět vysoký podíl bílkovin a obsah vlákniny v zelenině)
  • sýr Cottage s nespočtem variant přípravy, ať už s jablky a skořicí grapefruitem, rozinkami, či na slano
  • bílý jogurt s ovesnými vločkami a ovocem (jogurt obsahuje kultury nezbytné pro funkci střev)
  • ovesná kaše na mnoho způsobů, například s ovocem

Je mnoho způsobů, jak vhodnou snídani sestavit. Zde jsme uvedli jen několik možných tipů, vaší fantazii se však meze nekladou. Tak dobrou chuť!

Redakce Press-Media

Doporučuje další zajímavé články na mediích

40plus.cz

Naše-domy.cz

Krásné-bydlení.cz

Related posts