Zprávy 

Optimalizace webových stránek – jak fungují internetové vyhledávače

E-zena.cz on Facebook
  • 1.1K
    Shares

Jedním z nejdůležitějších prvků budování online marketingové strategie kolem optimalizace webových stránek je empatie pro vaše publikum. Jakmile pochopíte, jak váš cílový trh hledá, můžete efektivněji tyto uživatele dostat na váš web.

Optimalizace webových stránek – vyhledávače musí vaše stránky pochopit

Důležitým aspektem webových stránek je, že vaše webové stránky jsou přehledné, jak pro uživatele, tak pro vyhledávače. I když jsou internetové vyhledávače stále sofistikovanější, stále nemohou vidět a pochopit webovou stránku, jako člověk. Optimalizace stránek, proto pomáhá vyhledávačům zjistit o čem je daná stránka a jak může být užitečná pro uživatele. Správná struktura vašeho obsahu je nezbytnou součástí SEO. Další obecné informace o optimalizaci webových stránek si můžete přečíst zde.

Porozumění schopnostem a omezením vyhledávačů, umožňuje správně vytvářet, formátovat a anotovat obsah vašeho webu, tak aby byl pro vyhledávače pochopitelný. Bez správné optimalizace může být vaše webová stránka pro vyhledávače neviditelná. Vzhledem k tomu, že lidé stále více používají mobilní telefony, je pro vyhledávače důležité, aby se váš web dobře zobrazoval právě na mobilních zařízeních a tabletech. Přečíst si o tom můžete ZDE.

Dělejte web pro uživatele ne pro vyhledávače

Lidi, kteří používají vyhledávače, můžete rozdělit podle toho, co chtějí, do tří základních skupin:

  • činnost – Chci něco udělat, například zakoupit televizi nebo poslouchat rádio.
  • informace – Potřebuji informace, jako je název filmu nebo otvírací hodiny obchodního centra.
  • navigace – Mám zájem podívat se na nějakou stránku – Facebook nebo výsledky fotbalových zápasů.

Když návštěvníci zadají dotaz do vyhledávacího pole a dostanou se na váš web, budou spokojeni s tím, co naleznou? To je zásadní otázka, na kterou vyhledávače hledají odpověď milionkrát denně. Hlavním úkolem vyhledávačů je poskytovat uživatelům relevantní výsledky. Zeptejte se sami sebe, co hledají vaši cíloví zákazníci, a ujistěte se, že jim to vaše stránky nabízejí.

Vše začíná několika slovy

Způsoby jakým lidé používají vyhledávače, se v průběhu let vyvíjely, ale hlavní principy se moc nezměnily. Většina vyhledávacích procesů vypadá takto:

  • Potřebujete získat odpověď, řešení nebo určitou informaci.
  • Formulujete tuto potřebu v řetězci slov, který se označuje také jako „dotaz“
  • Zadáte dotaz do vyhledávače
  • Prohlédnete si výsledky vyhledávání.
  • Kliknete na první výsledek, který vás zaujme.
  • Hledáte řešení nebo odkaz na řešení.
  • Pokud jste nespokojeni, vrátíte se k výsledkům vyhledávání a vyberete si jiný odkaz.

Kde soustředí lidé svou pozornost?

Lidské oči jsou zaměřeny na výsledky vyhledávání v horní části stránky. Zajímavé je, že automaticky přeskakují reklamní příspěvky a soustředí se až na tzv. organické výsledky vyhledávání, které jsou pod nimi. Proto je velice důležité, aby se vaše stránky zobrazovaly co nejvýše ve výsledcích vyhledávání. Uvedení v horní části výsledků nejen poskytuje největší návštěvnost webu, ale také zvyšuje důvěru spotřebitelů. Optimalizace webových stránek je zásadním krokem k dosažení těchto cílů.

Technologické limity vyhledávačů

Všechny hlavní vyhledávače fungují podle stejných principů. Procházejí weby, sledují a ověřují odkazy a indexují obsah v obrovských databázích. Používají vyvinutou umělou inteligenci, ale vyhledávací technologie není všemocná. Existuje řada technických omezení, které způsobují významné problémy, jak při začleňování, tak při hodnocení.

Nejčastější problémy pro vyhledávače s procházením a indexováním

  • online formuláře – vyhledávače nejsou dobré při vyplňování on-line formulářů (například přihlašování), takže veškerý obsah za nimi může zůstat skrytý
  • duplicitní stránky – webové stránky využívající CMS (Content Management System) a často vytvářejí duplicitní verze stejné stránky, což je velký problém pro vyhledávače, které mají rády originální obsah.
  • zablokování v kódu – chyby ve směrnicích procházení webových stránek (soubor robots.txt) mohou vést k úplnému blokování vyhledávačů
  • špatné struktury odkazů – pokud vnitřní struktura odkazů webových stránek není propracovaná, nemusí se vyhledávače dostat k veškerému obsahu
  • netextový obsah – přestože se vyhledávače zlepšují ve čtení textu bez HTML, je pro ně stále obtížné zpracovat obsah v multimediálním formátu (text v souborech, Flash, obrázky, video, audio

Related posts